Blått?

Jag är egentligen inget direkt fan av blåa färger, men nu börjar mina armar bli blåa, inte på gott alls. Tyvärr är det som så att jag och King (mitt nya tillskott) inte alls ligger på samma nivå och vi har nu rykt ihop två gånger sen i fredags när han kom. Det hela börjar med att vi är ute och går, stannar upp lite, ska börja gå igen, då han frenetiskt börjar bita mig i armarna och händerna. Jag fortsätter gå för att ignorera honom så att han ska sluta, men han gör inte det. Fortsätter ignorera och gå, fortfarande biter han mig i armarna. Det är ingen lite nafsning vi pratar honom även om det börjar som det, han biter hårdare och hårdare och tar jag armarna mot kroppen så hoppar han upp på mig och biter i överarmen i jackan. När det uppenbarligen inte fungerar med ignorans ska jag säga till honom ordentligt och tar honom i nackskinnet som en "alfa" gör. Då får han utbrott och blir vääääldigt aggressiv istället. Denna hund är längre än mig när han står på bakbenen. Jag slänger ner honom i backen och håller honom där tills han ger upp. När han sen ger upp och man släpper och ska börja gå igen, är det precis som vanligt och han går som ingenting. Han har varit här sen i fredags natt det är alltså 2½ dygn. Detta har hänt två gånger nu.

Jag tycker det är tråkigt, väääldigt tråkigt. Men jag vet inte vad jag ska göra för att han ska respektera mig och lyssna på mig. Vi ligger helt enkelt på två helt olika frekvenser. Det är tråkigt att behöva säga det, för jag är inte den som ger upp i första taget, men då det gått till så här två gånger nu under så kort tid så är det nog tyvärr inte meningen att jag ska fortsätta kämpa i detta fallet.

Nu ska jag sova, ny dag imorgon.

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0